- Les obres han comptat amb un pressupost de 7 MEUR
- La variant té prop de 2 quilòmetres de longitud i permet evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà
El Departament de Territori ha posat en servei la variant de Piera de la B-224, que permet alliberar de trànsit de pas el casc urbà. Els treballs han comptat amb un pressupost de 7 MEUR. La nova variant evita el pas per l’interior del nucli urbà de Piera dels vehicles que des del costat Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d’Anoia es dirigeixen al costat Masquefa, Esparreguera i Martorell i als polígons industrials que hi ha a aquesta zona, i a l’inrevés.
La nova carretera, que té prop de dos quilòmetres de longitud i 10 metres d’amplada, s’inicia a l’actual carretera B-224, a l’entrada pel costat oest del nucli de Piera, i vorejant pel nord la població, enllaça amb la rotonda de la carretera B-231, tot aprofitant-la fins a tornar a connectar amb l’actual B-224 pel costat est de Piera. La nova variant, més el tram de la carretera B-231 esmentat, s’ha codificat com a C-54
La variant compta en el seu recorregut amb tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est --que connecta també amb la carretera B-231 cap a Esparraguera-- i al costat sud. En aquest sentit, s’ha construït una nova rotonda a nivell de 56 metres de diàmetre exterior i s’ha ampliat una de ja existent. Pel que fa a estructures, cal remarcar que s’ha construït un viaducte sobre la riera de Ca n’Aguilera, de 77 metres de longitud.
Segons el conveni formalitzat entre el Departament de Territori i l’Ajuntament de Piera, un cop construïda la variant, la Generalitat traspassarà al municipi un tram de prop de 3 quilòmetres de l’actual B-224 al seu pas pel nucli urbà, atès que passarà a tenir una funcionalitat més local.
L’eix de la B-224
La carretera B-224 pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat i connecta Capellades –a l’entorn de l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Vallbona d’Anoia, Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris.
1