Protecció Civil

El CAT112, present al WMC

El CAT112, present al WMC per compartir els darrers avenços en tecnologia i detectar possibilitats de millora en l'atenció a les emergències

query_builder   28 febrer 2024 20:13

event_note Nota de premsa

El CAT112, present al WMC per compartir els darrers avenços en tecnologia i detectar possibilitats de millora en l'atenció a les emergències

La directora del CAT112, Irene Fornós, acompanyada del director del director de l’Àrea de Tecnologia i Innovació del CAT112, Jordi Gonzàlez, han visitat avui el Mobile World Congress, on han mantingut diverses reunions de treball amb proveïdors tecnològics per compartir les millores tecnològiques incorporades pel telèfon d’emergències i explorar possibles línies de millora.

La directora Fornós ha visitat, entre d’altres, l’estand de Telefónica, on han pogut compartir les darreres millores implementades pel CAT112 en l’atenció de les trucades. També han assistit a la presentació de l’Aina Challenge en la que ha participat el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent. També han visitat l’estand de Mossos d’Esquadra per conèixer les últimes novetats en matèria de seguretat en que la policia de la Generalitat ha estat treballant. També han aprofitat per explicar als responsables policials els projectes en que participa el CAT112 per a la millora de la gestió de les trucades ateses pels gestors del telèfon d’emergències, amb pics de fins a 9.000 trucades diàries, emprant eines d’Intel·ligència artificial. El CAT112 participa actualment en un projecte desenvolupat pel Barcelona Supercomputing Centre per a l’aplicació de la intel·ligència artificial en la millora de l’eficiència i eficàcia en l’atenció de les trucades que realitzen els gestors i gestores del CAT112. Cal recordar que l’atenció rebuda al CAT112 es valorada per la ciutadania que ha utilitzat aquest servei essencial com a bona o molt bona per la ciutadania any rere any.

Millores tecnològiques implementades al CAT112 faciliten la previsió d’activitat en funció del dia i l’hora, gràcies a l’aplicació d’algorismes que permet assolir nivells d'atenció de més del 98% de les trucades abans de 10 segons. Tanmateix el CAT112 compta amb processos tecnològics que garanteixen no només la qualitat del servei, sinó també la continuïtat del mateix davant situacions crítiques. Per això és el primer servei de telèfons d’emergències de l’Estat que compta amb la certificació ISO 22301 de garantia de continuïtat de l’activitat.

1  

Imatges

El CAT112 present al WMC

El CAT112 present al WMC 203648

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia