- El director de l’Agència Catalana del Consum del Departament d’Empresa i Ocupació, Alfons Conesa, ha presentat avui a l’Institut d’Estudis Vallencs aquesta exposició itinerant “ConsumIN-La nostra força”, que explica com consumir de forma responsable i crítica, en clau de drets i deures del consumidor
- Prop de 55.000 persones han visitat durant aquest 2012 aquesta mostra que ha passat pels municipis catalans de Terrassa, Amposta, Cornellà de Llobregat, Lloret de Mar i Barcelona
El director de l’Agència Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Ocupació, Alfons Conesa, ha presentat aquesta tarda a Valls la mostra “ConsumIN-La nostra força”, una exposició que té per objectiu la divulgació dels drets i deures de les persones consumidores, al voltant del consum responsable. L’acte també ha comptat amb la presència del president de l’Institut d’Estudis Vallencs, Xavier Salat, del president del Consell Comarcal de l’Alt Camp, Joan Josep Raventós, i la responsable de la Secció de Consum a Tarragona, Montserrat Güell.
L’Institut d’Estudis Vallencs acull des d’avui i fins el proper 28 d’octubre aquesta mostra itinerant que ha passat enguany pels municipis catalans de Terrassa, Amposta, Cornellà de Llobregat, Lloret de Mar i Barcelona. Prop de 55.000 persones ja han visitat aquesta exposició durant aquest 2012.
La mostra: Consum IN i Consum OUT
Consum IN facilita als visitants les recomanacions que realitza l’ACC abans de comprar un producte o de contractar un servei. L’ACC considera que amb una actitud responsable i crítica es poden evitar moltes de les reclamacions que es produeixen.
En aquest sentit, durant l’any 2011, l’ACC va registrar aproximadament 15.000 reclamacions. Els sectors que més reclamacions han rebut per part dels consumidors han estat de l’àmbit de la telefonia i internet, el transport i l’energia. Així, a més de conèixer i exercir els drets, la mostra incideix en el fet que cal també ser conscient dels deures: informar-se bé, tenir criteri, ser responsable en les decisions i tenir la fermesa per reclamar. És també per això que els consumidors acudeixen cada cop més a les institucions oportunes per informar-se. L’ACC va tramitar prop de 48.000 consultes al llarg de 2011.
A través d'un recorregut expositiu, es presenta un conjunt de panells informatius amb fotografies, gràfics, mapes i vídeos, on es visualitzen consells pràctics de com actuar davant els conflictes relacionats amb la telefonia i internet, el transport aeri i el consum energètic. En un altre àmbit, s'introdueix al públic en el camí de la reclamació i s'expliquen quins són els passos a realitzar per fer una reclamació, quines vies de solució ofereixen els organismes de consum i, qui és qui en el món del consum.
En el darrer espai de l'exposició es descriuen pràctiques de consum molt actuals que demanen una certa cautela per part de la persona consumidora per tal de no caure en el parany del Consum OUT, és a dir, el tipus de consum que amaga intencions poc desitjables.
La mostra té un caràcter participatiu i interactiu, i tots els visitants poden fer-hi la seva aportació personal. En aquest sentit, poden deixar per escrit les reflexions i els consells que es deriven del seu pas per la mostra. Les millors opinions seran publicades a la plana web www.consum.cat.
L’exposició “Consum IN-La nostra força” es podrà visitar del 9 al 28 d’octubre, ambdós inclosos, a l’Institut d’Estudis Vallencs, Sala d’Exposicions de Sant Roc, de dilluns a divendres de 9h a 13.30h i de 17h a 20h. Dissabtes de 12h a 14h i de 19h a 21h.
Excepcionalment l’exposició estarà oberta el dissabte 20 i el diumenge 21 d’octubre de 10h a 14h i de 17h a 20h. El divendres 12 d’octubre l’exposició romandrà tancada.