TER

Territori electrifica la línia de bus que uneix Mollet del Vallès i Granollers

query_builder   17 març 2024 12:54

event_note Nota de premsa

Territori electrifica la línia de bus que uneix Mollet del Vallès i Granollers

  1. El Departament ha adquirit 3 vehicles elèctrics, que suposaran un estalvi de 330 tones anuals de CO2
  2. El servei passarà a disposar de 28 expedicions per sentit en dies feiners, 8 més que actualment
  3. És una actuació que forma part d’un paquet de mesures ambientals pel corredor Besòs-Congost-Mogent


TER{"name":"2024/03/17/12/52/4622eebd-703c-4763-95ee-638a917972b7.jpg","author":"TER","type":"0","location":"0","weight":89809}

El Departament de Territori, a través de l’operadora Sagalés, ha adquirit 3 autobusos 100% elèctrics per a prestar el servei de la línia 330, que uneix Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers. Els tres vehicles substituiran els dos autobusos dièsel que actualment fan aquest recorregut, amb la qual cosa la línia passarà a ser elèctrica. Els 3 nous busos han tingut un cost d’1.650.000 € i estaran operatius a partir del 25 de març.

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, acompanyada del conseller delegat de Sagalés, Ramon Sagalés i Orteu; el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Marc Sangas i Alcantarilla, i el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà, ha presentat avui aquests nous busos.

Per a Capella, aquesta compra “és una aposta clara pel transport públic per carretera” amb una doble vessant: “la descarbonització de la mobilitat i l’increment de l’oferta”. “Millorem el servei d’autobús interurbà amb la qualitat dels vehicles, la capacitat de viatges, la reducció de la contaminació, la comoditat, la seguretat i l’accessibilitat”, ha afegit.

La consellera ha destacat “l’increment dels recursos econòmics del Govern per aconseguir més i millor transport públic per garantir drets, per garantir l’accessibilitat. Més i millor transport públic per reduir el canvi climàtic i millorar la qualitat de l’aire. Malauradament, la no aprovació del pressupost de 2024 ha comportat una pèrdua de 154,2 milions d’euros de la despesa prevista entransport públic i, per tant, hi ha polítiques que enguany no es podran dur a terme”.

Es tracta de 3 unitats de 13,27 metres d’allargada i amb capacitat per 56 passatgers, 45 d’asseguts i 11 de drets, a més d’una plaça per a cadira de rodes. L’autonomia és de 300 quilòmetres. Els tres autobusos realitzaran, en conjunt, uns 240.000 quilòmetres l’any, generant un estalvi anual de 87.000 litres de gasoil i de 330 tones de CO2.

La línia 330, d’altra banda, incrementarà l’oferta i passarà a disposar 28 expedicions per sentit en dies feiners, 8 expedicions més les actuals. Els dissabtes feiners disposaran de 21 expedicions per sentit i els diumenges de 19 expedicions per sentit. Actualment, els caps de setmana operen amb 6 expedicions d’anada i 5 de tronada. Els dies feiners d’agost passaran a tenir 23 expedicions per sentit, quan ara en tenen 10 per sentit. La línia va transportar l’any 2023 un total de 209.711 viatgers. Es tracta d’un augment del 8,5% respecte als 193.183 viatgers registrats l’any 2022.

Paquet de mesures

L’electrificació d’aquesta línia forma part del paquet de mesures del Projecte pilot de mesures ambientals per la mobilitat laboral al corredor Besòs-Congost-Mogent, coordinat pels departaments de Territori i d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l’Autoritat del Transport Metropolità.

És un pla que es va posar en marxa al 2020 i que consisteix en la implementació d’un total de 36 accions – 24 d’executades i 12 en procés – que són finançades amb 1,67 milions d’euros procedents del Fons climàtic, que es nodreix dels impostos ambientals i de les sancions per infraccions de la normativa que regula la contaminació atmosfèrica. Es calcula que la implantació de totes les accions permetran reduir en els pròxims 5 anys l’emissió de 5.500 tones de CO2.

Entre les actuacions destacades hi ha, per exemple, els tres bicitancats – aparcaments segurs de bicicletes- que s’han instal·lat a les estacions de tren de Montmeló, Les Franqueses-Granollers Nord i La Llagosta. Es preveu instal·lar-ne tres més a les estacions deMollet – Sant Fost, Mollet- Santa Rosa i Granollers-Canovelles.

En la mateixa línia, s’ha realitzat una prova pilot per facilitar i prioritzar l’estacionament dels usuaris de les estacions de Les Franqueses-Granollers Nord o Cardedeu. També s'ha adequat l’aparcament d’enllaç de bus a Santa Eulàlia de Ronçana on hi dona servei la línia Exprés e7 que transcorre per la Vall del Tenes i s’han fet diversos treballs per la creació d’un nou aparcament d’enllaç a Lliçà d’Amunt.

El projecte també ha suposat la millora de diversos itineraris de connexió amb els polígons de la zona, amb la construcció de carrils bici i amb actuacions en diversos passos de vianants. Hi ha hagut també accions per a la priorització semafòrica del transport públic a Granollers i les Franqueses, a més d’implementar serveis de cotxes elèctrics compartits.


3  

Imatges

Foto 1

Foto 1 89809

Foto 2

Foto 2 146251

Foto 3

Foto 3 145054

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined