ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

"El pla alternatiu de transport permetrà fer el desdoblament de l'R3, que és un dels projectes fonamentals del Pla de Rodalies"


R3 desdoblament garriga parets vallès montcada Rodalies{"name":"2025/06/11/16/22/49e6e8ef-e45a-476b-af5a-ea5e11e052ec.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":2972563}


  1. La consellera participa en la presentació de les obres de duplicació de via de l’R3 entre Parets del Vallès i la Garriga i altres treballs, així com del pla alternatiu de transport pel tall de servei que es desenvoluparà a partir de finals de setembre
  2. “La comunicació entre Osona, el Vallès i Barcelona és clau en termes de mobilitat i també de competitivitat”, ha assenyalat Paneque

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, ha remarcat que “pla alternatiu de transport permet fer el desdoblament de l’R3, que és un dels projectes fonamentals del Pla de Rodalies” i que la comunicació entre Osona, el Vallès i Barcelona, “és clau en termes de mobilitat i competitivitat. Paneque ha participat en la presentació a alcaldes i alcaldesses dels municipis per on transcorre l’R3 i representants de plataformes d’usuaris i usuàries de les obres de desdoblament d’aquesta línia entre Parets del Vallès i la Garriga i d’altres treballs de millora i del pla alternatiu de transport que es desenvoluparà pel tall del servei que es produirà a partir de finals de setembre.


“Des del Govern ens hem marcat la millora de les Rodalies com una de les prioritats. Hem volgut situar la mobilitat a Catalunya com un dels eixos estratègics de la nostra acció”, ha exposat la consellera. Aquesta actuació correspon a “reformes que hem d'emprendre si algun dia volem tenir un servei de rodalies excel·lent, d'acord amb les necessitats, i amb allò que mereix Catalunya”, ha afirmat.


La consellera ha posat de relleu que “hem d'anar desdoblant aquests trams que tenim de via única a la xarxa i aquesta línia és la primera on s'afronta aquesta millora estructural. Desdoblar la via entre Barcelona i Vic és l'objectiu final. Hem de continuar avançant, perquè hem d'intentar mesurar Catalunya no en quilòmetres, sinó en temps de mobilitat”. Aquestes actuacions s’emmarquen en la voluntat de millorar, “amb un treball intens i conjunt”, ha exposat Paneque, “aquest servei de Rodalies que no és el que desitjaríem per Catalunya; volem guanyar en resiliència i en fiabilitat amb el transport ferroviari”. La consellera també ha apel·lat a la col·laboració del territori, ja que “estem oberts a qualsevol aportació” en el desenvolupament d’aquesta obra i del pla alternatiu de transport.


“Estem compromesos en millorar les infraestructures, el material rodant, i aquest pla de xoc que estem treballant també amb Renfe per a millorar en el curt termini. Estem treballant amb lleialtat institucional, que és la millor manera de fer front als grans reptes, com és Rodalies de Catalunya”, ha assenyalat la consellera. En l’acte de presentació, han intervingut el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano Clavero, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret i Sabidó, i representants d’Adif i Renfe, a més de la consellera Paneque.


Duplicació de via i remodelació de Montcada Bifurcació


Les obres de desdoblament que executarà Adif abasten el tram de l’R3 entre Parets del Vallès i la Garriga, de 17 quilòmetres de longitud. A partir del 27 de setembre vinent, aquests treballs i els de remodelació de l’estació de Montcada Bifurcació, també de l’R3, comportaran afectacions, que consistiran en el tall del servei fins al gener de 2027. Aquest tall es dividirà en dues fases: la primera abastarà el tram entre Montcada Bifurcació i la Garriga -fins a l’abril de 2026- i la segona, entre Mollet Santa Rosa i la Garriga -des de maig de 2026 fins al gener de 2027.


Mentre durin aquestes afectacions, es desenvoluparà un pla alternatiu de transport que inclourà autobusos fins a o des de l’estació de busos de Fabra i Puig de Barcelona, cada 30 minuts i amb reforços en hora punta. Hi haurà autobusos directes entre Centelles i Barcelona i entre la Garriga i Barcelona, i també serveis amb parades entre Centelles i Barcelona (en la primera fase) i entre Centelles i Barcelona (durant la segona fase del tall).

2
Imatges
Imatges
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
Notes de premsa relacionades
INFRAESTRUCTURES DE TRANSPORT PÚBLIC
event_note Nota de premsa
Sarrià FGC metro L9
event_note Nota de premsa
accessibilitat Verdaguer metro mobilitat reduïda afectacions
event_note Nota de premsa
Mobilitat
Infraestructures
Transport públic
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia