- Els contribuents que necessitin ajuda per fer la declaració poden demanar dia i hora a través de l’app i del web de l’ATC o al telèfon 901 22 33 44, a partir de demà, 29 d’abril
- Els tècnics de l’Agència prestaran assessorament telefònic a totes les persones que l’hagin sol·licitat, des del 6 de maig i fins al 30 de juny, de manera personalitzada i gratuïta
- L’atenció presencial es farà del 2 al 30 de juny a les 36 oficines que l’ATC té distribuïdes per tot Catalunya i es podrà començar a sol·licitar a partir del 29 de maig

A partir de demà, 29 d’abril, els contribuents que necessitin assistència telefònica per fer la declaració de la renda, ja poden demanar cita prèvia a través del web i l’app de l’Agència Tributària de Catalunya o al telèfon 901 22 33 44 (de dilluns a divendres, de 9 a 19 hores), gestionat per l’AEAT. També es pot trucar directament des del web de l’ATC si s’hi accedeix a través d’un dispositiu mòbil. Es pot demanar cita fins al 27 de juny.
Posteriorment, a partir del 6 de maig i fins al 30 de juny, l’equip de professionals que l’ATC ha posat a disposició de la ciutadania contactarà amb les persones que hagin sol·licitat el servei, d’acord amb el dia i la franja horària que hagin indicat com a preferents, per assessorar-los a l’hora de confeccionar la seva declaració i presentar-la per telèfon. En una segona fase, els contribuents que vulguin ser atesos en persona, podran reservar la cita a través dels mateixos canals, a partir del 29 de maig. L’atenció presencial a les oficines de l’ATC es farà del 2 al 30 de juny.
Enguany, l’Agència Tributària de Catalunya destina molts més recursos humans i materials a col·laborar amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) en la campanya de la renda 2024, per garantir la màxima cobertura a tot el territori, l’assessorament tècnic i la interconnexió de sistemes informàtics entre ambdues organitzacions. Entre altres iniciatives, ha activat un dispositiu de 102 assessors tributaris, que han rebut una formació especialitzada en aquesta matèria per atendre la ciutadania de manera personalitzada i totalment gratuïta des de les 36 oficines i els 87 punts d’atenció que l’ATC té distribuïts per tot Catalunya.
Atenció continuada i sense interrupcions
Així, un total de 87 assessors prestaran atenció telefònica, a partir del 6 de maig, i presencial, des del 2 de juny. A banda, hi haurà 9 tècnics de suport i 6 especialistes més que supliran les absències que es puguin produir i prestaran atenció telefònica mentre no hagin de cobrir cap lloc. D’aquesta manera, l’ATC garanteix una atenció continuada i sense interrupcions durant tota la campanya de la renda.
Pel que fa a la campanya de patrimoni, els tècnics de l’ATC atendran presencialment els contribuents a les oficines centrals de l’Agència a Barcelona i a les delegacions territorials a Girona, Lleida i Tarragona, entre el 10 i el 20 de juny, ambdós inclosos. Es podrà començar a demanar cita a partir de l’1 de maig, a través de la seu electrònica de l’ATC.
Calendari de renda i patrimoni 2024

Deduccions del tram autonòmic de l’IRPF
D’acord amb les competències normatives de Catalunya en relació amb l’impost sobre la renda de les persones físiques, s’han regulat les deduccions següents aplicables sobre la part autonòmica de la quota íntegra de l’impost:
- Per naixement o adopció de fills.
- Per lloguer de l'habitatge habitual.
- Per pagament d’interessos de préstecs a l’estudi universitari de tercer cicle.
- Per viduïtat.
- Per donacions a determinades entitats.
- Per rehabilitació de l’habitatge habitual.
- Per inversió per un àngel inversor per a l’adquisició d’accions o participacions socials.
- Per obligació de presentar la declaració de l’IRPF per raó de tenir més d'un pagador.
- Tram autonòmic de la deducció per inversió en habitatge habitual adquirit abans de l'1.1.2013.
El detall de totes aquestes deduccions es pot consultar a la seu electrònica de l'ATC.