ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

El conseller Duch defensa "mantenir i reforçar" les polítiques de cooperació en la primera reunió de coordinació entre el govern espanyol i les comunitats autònomes en aquest àmbit

A Madrid, Duch ha intervingut en la sessió constitutiva de la Conferència Sectorial de Cooperació per al Desenvolupament Sostenible i la Solidaritat Global

El conseller ha apostat per “treballar plegats a tots els nivells” davant l’actual context de replegament internacional

UEX
El conseller Duch amb el ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, i la secretària d'Estat de Cooperació Internacional d'Espanya, Eva Granados
{"name":"2025/04/23/15/58/032e39ba-4491-4c0e-891f-e88da0754c95.jpg","author":"UEX","type":"0","location":"0","weight":145232}


El conseller d’Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch, ha viatjat avui a Madrid per participar en la reunió constitutiva de la Conferència Sectorial de Cooperació per al Desenvolupament Sostenible i la Solidaritat Global, l’òrgan de coordinació en matèria de cooperació per al desenvolupament entre l’Estat i les comunitats i ciutats autònomes.

La sessió, organitzada pel Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació del govern espanyol i encapçalada pel ministre José Manuel Albares, ha servit, concretament, per establir un marc de col·laboració entre les diferents administracions públiques amb l'objectiu de coordinar les seves actuacions en l'àmbit de la cooperació internacional per al desenvolupament.

“En un moment en què alguns qüestionen la necessitat d’invertir en polítiques de cooperació al desenvolupament, el Govern de Catalunya aposta més que mai per mantenir-les i reforçar-les”, ha subratllat Duch.

Precisament, davant del context de replegament internacional en aquest àmbit, el conseller ha celebrat la creació d’aquesta conferència sectorial, que “permetrà sumar esforços i coordinar accions per arribar allà on puguem ser necessaris i útils”.

Duch ha destacat la importància d’impulsar aliances entre els diferents actors de l’àmbit de la cooperació: “Si treballem plegats, a tots els nivells, podrem fer més i millor feina en benefici de tothom”, ha conclòs.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia