ContactaEN
event_note Nota de premsa

Territori, Habitatge i Transició Ecològica posa en servei un nou tram de 2+1 a la C-35, entre Sant Celoni i Riells i Viabrea

  1. L’actuació s’emmarca en el Programa 2+1 a les carreteres de la Generalitat i en el conjunt de millores de la funcionalitat i seguretat que el Govern està desenvolupant a l’eix de la C-35


  1. Els treballs que quedaran pendents per a la finalització de l’obra de la carretera és l’estesa de l’última capa del ferm, així com els que el Departament està executant per a configurar una via ciclista segregada, que finalitzaran la tardor vinent
C-35 Sant Celoni 2+1 Riells Viabrea{"name":"2025/05/19/08/59/5bd9e12d-0ba5-45dd-8188-04a00b954643.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":187892}

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha posat en servei un nou tram de 2+1 a la C-35, entre Sant Celoni i Riells i Viabrea, en el marc del conjunt d’actuacions que està desenvolupant per a millorar la funcionalitat i la seguretat en aquest important eix viari. La nova calçada ha entrat en servei i resta pendent de l’estesa de l’última capa del paviment i la senyalització horitzontal definitiva; així, l’obra finalitzarà a la tardor vinent, juntament amb la nova via segregada per a vianants i ciclistes que el Departament està executant en el mateix tram. La inversió total és de 8,4 MEUR, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.


Aquesta actuació també s’insereix en el Programa 2+1 que el Govern està desplegant a la xarxa viària de la seva titularitat per a reduir l’accidentalitat causada per xocs frontals. Les carreteres 2+1 són vies d’una calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit mentre el central discorre de forma alternada en un sentit o altre al llarg del seu recorregut.


El nou tram 2+1 de la C-35 transcorre entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Viabrea, un àmbit que registra un trànsit elevat, de l’ordre dels 20.000 vehicles diaris. A més de construir-se un nou carril per a millorar la funcionalitat de la carretera, s’ha instal·lat una barrera rígida de formigó per a separar els dos sentits de la circulació i evitar el risc de xocs frontals, que poden causar conseqüències molt greus.


D’altra banda, l’obra inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d’un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que unirà els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny.

La via ciclista té l’objectiu de millorar la mobilitat quotidiana i la connectivitat del corredor per mitjans no motoritzats. Així mateix, aquest nou itinerari també millora la mobilitat turística, aprofitant un entorn d’alt interès natural i paisatgístic.


D’aquesta manera, en les actuacions a l’eix de la C-35, conflueixen dues de les línies troncals del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica: la seguretat viària i la mobilitat activa i descarbonitzada.


1
Imatges
Imatges
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
Notes de premsa relacionades
Ulldecona Valentins TP-3322
event_note Nota de premsa
rotonda Bordils Juià C-66
event_note Nota de premsa