Foto

El Departament de Cultura serà present al 4YFN amb un estand que acollirà 12 empreses catalanes de cultura digital

query_builder   24 febrer 2024 10:00

event_note Nota de premsa

El Departament de Cultura serà present al 4YFN amb un estand que acollirà 12 empreses catalanes de cultura digital

  1. La consellera Garriga farà una visita el Saló els dies 26 i 28 de febrer per conèixer de primera mà les startups catalanes presents en el 4YFN
  2. El 4YFN és un dels congressos d’startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, que se celebra del 26 al 29 de febrer a la Fira Gran Via de Barcelona, en col·laboració amb el Mobile World Congress (MWC)


El Departament de Cultura, a través de l'ICEC i la seva marca d'internacionalització Catalan Arts, serà present del 26 al 29 de febrer al 4YFN, el congrés d’startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, que se celebra en el marc del Mobile World Congress (MWC).

La consellera Garriga visitarà el Saló per conèixer de primera mà les startups catalanes presents en el 4FYN, que pertanyen a l’àmbit de la cultura digital. El proper dilluns 26 de febrer, de 14.30 a 15.00 h, la consellera assistirà a la sessió de pitching que realitzaran 5 d’aquestes empreses per presentar els seus projectes. Dimecres 28 de febrer, la consellera farà una altra visita per conèixer també altres estands del MWC.

Després de la sessió de pitching del dia 26, Catalan Arts organitza un espai de networking a l’estand que reunirà les empreses presents a l’estand paraigües, socis i col·laboradors , inversors i clients potencials. 


L’activitat de les empreses catalanes presents en el 4YFN

Un total de 12 startups catalanes de cultura digital formen part de l'estand instal·lat al 4YFN per poder impulsar la seva notorietat a nivell internacional. Entre elles, hi ha estudis, desenvolupadors de jocs i una incubadora de videojocs. També diverses plataformes per al desenvolupament de continguts audiovisuals, startups especialitzades en transmèdia, monetització de continguts digitals i continguts artístics i empreses que aprofiten les tecnologies més innovadores per aplicar-les al sector musical i en benefici dels autors i artistes. A l’estand també hi ha desenvolupadors d’apps educatives i de serveis culturals, a més d’una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art.

Aquestes són les empreses catalanes que formen part de l’estand del Departament de Cultura, a través de Catalan Arts:

  1. Acqustic: plataforma de música que vol donar un cop de mà als artistes emergents. 
  2. Barcelona Music Tech Hub: primera associació sense ànim de lucre que agrupa companyies i institucions dedicades al sector de la tecnologia musical del sud d’Europa.
  3. Blockets: plataforma de venda entrades d’arts escèniques mitjançant tiquets NFT blockchain.
  4. Coeli Platform: software com a servei (SaaS) dissenyat per documentar, gestionar i publicar col·leccions patrimonials. 
  5. Dotlinesdot: mercat on trobar assessorament professional en el sector de la creativitat. 
  6. Epictellers: estudi de videojocs, amb especial èmfasi en la creació de mons immersius i l’ús de la intel·ligència artificial. Actualment, està treballant en el seu primer videojoc.  
  7. eShodo: estudi que emergeix amb la determinació de traçar un camí únic i emocionant cap al futur de les visual novels (novel·les visuals).  
  8. GameBCN: programa d’incubació global de Barcelona, que ajuda els estudis de videojocs a professionalitzar la seva producció i maximitzar les seves oportunitats de negoci. 
  9. Keynema: startup que ha desenvolupat una sèrie de suites intel·ligents per als equips que treballen creant contingut audiovisual.
  10. Meloom: empresa que vol esdevenir un punt de referència global per a aquelles persones que volen aprendre música mitjançant programes adaptats i personalitzats.
  11. Unison: primer operador de gestió independent de drets de propietat intel·lectual de la música creat a Catalunya i Espanya i un dels pioners a Europa. 
  12. WindowSight: plataforma d’streaming per art i fotografia. Transformen les televisions en desús i les converteixen en una obra d’art que l’usuari pot canviar en qualsevol moment.

També s'ha realitzat un llibret digital per poder ampliar la informació d'aquestes empreses catalanes.


L’enllaç entre els professionals catalans i internacionals

Durant els dies de la fira, aquestes empreses mostren als professionals assistents al 4YFN els seus productes i serveis, reflectint les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les startups culturals catalanes en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement.

L’estand de Catalan Arts posa a disposició de les empreses espais per a reunions que els permetin explorar oportunitats en cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional. Així mateix, també és un espai per donar a conèixer les polítiques de suport i els instruments financers de l’ICEC per a les empreses creatives catalanes.

Altres empreses catalanes de cultura digital com Lighthink LabDesilence i Onionlab també tindran presència a la fira.

Amb més de 700 expositors d’una quarantena de països i una assistència prevista de més de 20.000 professionals, entre els quals 1.000 inversors, el 4YFN –nascut en paral·lel al Mobile World Congress– té com a objectiu destacar la innovació i la creativitat tecnològica, i reuneix sota un mateix sostre emprenedors, inversors, empreses, institucions públiques i organitzadors d’esdeveniments, als quals ofereix activitats personalitzades de networking, tallers d’habilitats tècniques, xerrades, eines de connectivitat i programes d’innovació per afavorir la bona salut del sector tecnològic.

La participació de l'ICEC --a través de la seva marca d'internacionalització Catalan Arts-- al 4YFN s’emmarca en l’estratègia del Departament de Cultura d’impulsar el creixement i acceleració de les startups catalanes del sector cultural, contribuint d’aquesta manera al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món. Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat, així com l’acompanyament a fires i mercats internacionals.




undefined
undefined
undefined
undefined
undefined