- L’acte institucional, on hi ha participat la consellera de Salut, el conseller d’Esports, i la delegada del Govern, s’ha fet aquesta tarda a la Casa de la Generalitat, seu dels Serveis territorials del Departament de Cultura
- El lema de la campanya d’enguany és ‘Sant Jordi és de tothom’ i reivindica els elements més emblemàtics de la festa, el llibre, la rosa i el drac

La delegació del Govern de la Generalitat a Tarragona ha organitzat aquesta tarda un acte institucional amb motiu de la diada de Sant Jordi, on la delegada, Lucía López, ha posat de manifest que “la diada de Sant Jordi, un dia ple de roses i llibres, és molt més que una llegenda: és un reflex dels valors que ens defineixen com a societat. La seva valentia i el seu esperit de sacrifici ens recorden la importància de lluitar per allò que creiem important”. Per això, ha remarcat que “des del Govern de la Generalitat estem compromesos amb l’accés de la ciutadania a la lectura i a la llengua catalana, i sabem que la promoció de la llengua és necessària i imprescindible en tots els àmbits de la vida quotidiana”.
En la jornada, també hi ha intervingut el conseller d’Esports, Berni Álvarez, que ha posat de manifest que “l’esport, així com Sant Jordi, és un espai de trobada, amb gent predisposada a trobar-se i fer coses junts”. “La jornada de demà serà un gran èxit, amb molts llibres i roses, però també protagonitzada per la capacitat que tenim els catalans i les catalanes de transmetre els nostres valors”, ha reblat.

L’acte, on també hi ha participat la consellera de Salut, Olga Pané, s’ha celebrat simultàniament a les diverses delegacions del Govern. La jornada ha començat amb la intervenció del director dels Serveis Territorials de Cultura, Ricard Ibarra. Tot seguit, l’historiador de l’art i museòleg, Damià Amorós i Albareda, ha ofert la conferència “Sant Jordi a les arts”. Un vídeo amb un missatge del president de la Generalitat ha clos l’acte. El cap de l’Executiu ha fet èmfasi que aquesta diada de Sant Jordi “sigui la més universal que s’ha celebrat mai” i enviar des de Catalunya un missatge al món de “fraternitat, d’entesa, de diàleg i de convivència”.
El lema de la campanya d’enguany és ‘Sant Jordi és de tothom’ i valora els elements més emblemàtics de la festa, el llibre, la rosa i el drac, i el disseny està inspirat en gravats antics de l’època de la llegenda, que connecten amb l’imaginari popular i la força simbòlica del relat.