Accessos directes:
gencat.cat | L'Estatut | El Parlament | Contactar
11-07-2018 13.36

Buch: "Nosaltres no renunciem a la nostra obligació però apel·lem a la responsabilitat de tots els conductors per reduir la sinistralitat"

El conseller destaca "la velocitat, l'alcohol, les drogues i les distraccions" com els causants de la mortalitat a les carreteres catalanes

Fotografia
·        L’any 2017 es va tancar amb un increment del 12% de persones mortes en accidents de trànsit. El primer semestre del 2018 registra un increment del 42% dels morts i del 30% dels accidents mortals respecte al mateix període de l’any passat
 
·       Continuació i extensió del pla de contenció policial, nous radars de trams, mesures  de separació dels sentits de circulació i campanyes  de conscienciació són les mesures que el Departament d’Interior ja està implementant
 
“Nosaltres no renunciem a la nostra obligació però apel·lem a la responsabilitat  de tots els conductors per reduir la sinistralitat”. Amb aquesta contundència, el conseller d’Interior, Miquel Buch, ha iniciat la roda de premsa en que s’ha presentat el balanç de la sinistralitat del  primer semestre de 2018.
 
El conseller ha destacat  “la situació alarmant en la que ens trobem amb un increment del 42% dels morts i del 30% dels accidents mortals respecte al mateix període de l’any passat”. Pel conseller reduir la sinistralitat “és un objectiu compartit”.

El titular d’Interior ha explicat que el Departament d’Interior centrarà els seus esforços en continuar aplicant mesures de contenció per a reconduir el repunt de la sinistralitat que s’està registrant aquests darrers mesos “farem balanç del pla operatiu i l’analitzarem”, ha dit.Estem lluny dels objectius fixats per l’any 2020 de reduir la sinistralitat al 50% respecte el 2010 i més encara dels de sinistralitat zero l’any 2050”, ha lamentat.
 
Per la seva part, el director del Servei Català de Trànsit, Juli Gendrau, ha qualificat la situació “d’emergència viària, perquè hi ha hagut un increment important dels accidents mortals i a més durant el període estival es registra una elevada mobilitat a la xarxa viària catalana”. “No podem abaixar la guàrdia”, ha insistit.

L’intendent Vicenç Gasulla, cap de la Comissaria general de Mobilitat de Mossos d’Esquadra, ha explicat que a l’octubre es farà balanç d’aquest pla operatiu “i veurem que hem de prioritzar i on focalitzar les accions de control”. En aquest sentit, Gasulla ha advertit que “les dades per tenir estabilitat i tendència necessiten més temps”.
 
 
 
 
Fitxers adjunts
Document

Dossier Sinistralitat PDF 69KB

Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya - www.gencat.cat