Accessos directes:
gencat.cat | L'Estatut | El Parlament | Contactar
28-07-2017 13.05

CONSUM

Empresa i Coneixement envia inspectors per les incidències a l'Aeroport del Prat i presenta un requeriment informatiu a Aena

Els inspectors analitzen possibles vulneracions dels drets dels passatgers

  • El conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila, ha explicat que amb aquest requeriment “exigim a Aena que expliqui quines mesures pensen prendre per resoldre aquesta crisi tant greu que està passant a l’Aeroport del Prat i que està afectant a milers de ciutadans”
  • El requeriment demana a Aena que garanteixi la prestació del servei dels controls de seguretat

El conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila, ha anunciat que avui l’Agència Catalana del Consum (ACC), depenent del Departament d’Empresa i Coneixement, ha enviat un requeriment informatiu a l’empresa Aena SME per les incidències en el servei de control de seguretat privada de l’Aeroport del Prat.

 
En aquest sentit, el conseller Vila ha afirmat que “amb aquest requeriment exigim a Aena que ens expliqui quines mesures pensen prendre per resoldre aquesta crisi tant greu que està passant a l’Aeroport del Prat i que està afectant a milers de ciutadans”. Vila ha qualificat la situació de “gravíssima” ja que s’està causant “un perjudici objectiu als ciutadans que tenen previst agafar un vol però, a més a més, es perjudica la imatge i la marca de l’Aeroport del Prat, de la ciutat de Barcelona i del país”.
 
El titular d’Empresa i Coneixement també ha anunciat que “avui mateix l’ACC ha enviat inspectors a l’aeroport” i ha recordat als ciutadans afectats que tenen dret a fer una “reclamació patrimonial”.
 
El conseller ha assegurat que “la situació és tant greu i el servei és tant evident que és d’interès general i que s’ha de prestar que no és excusa dir que ho prestes indirectament”. “El servei s’ha de prestar i si no es pot fer indirectament, perquè hi ha un conflicte laboral, s’ha de fer directament i per tant, tants i tants guàrdies civils que s’han desplaçat a Catalunya per altres raons, que es dediquin a ser útils als ciutadans i a garantir que efectivament les incidències en el Prat seran les mínimes”, ha dit Vila.
 
El requeriment exigeix informació sobre les incidències viscudes aquests darrers dies i les mesures correctores a adoptar així com informació sobre el tractament i l’atenció de les reclamacions que es presentin per aquesta situació.
 
En concret exigeix informació dels del 24 de juliol sobre el nombre total de vols amb sortida des de l’Aeroport del Prat; el nombre total de passatgers que tenen contractats vols amb sortida des del Prat; i el nombre total de treballadors de l’empresa EULEN destinats a la gestió del servei de seguretat privada.
 
També es demana a Aena que identifiqui els mitjans d’atenció i informació  a les persones consumidores pel que fa a les incidències que afecten el funcionament normal de les relacions de consum i de les vies de reclamació administrativa per part dels passatgers afectats. Així mateix es requereix el nombre total de reclamacions d’usuaris rebudes per AENA i l’estat de tramitació.
 
En el requeriment s’insta a Aena a facilitar les mesures correctores que han adoptat i les que té previst adoptar en previsió de la convocatòria de vaga pel 4 d’agost.

Aena té un termini de 5 dies hàbils, a comptar des del dia següent a la data de notificació del requeriment.
 
La situació de l’Aeroport del Prat d’aquests darrers dies és una mala prestació dels serveis aeroportuaris bàsics i la via de reclamació més adequada és la reclamació de responsabilitat patrimonial. Els ciutadans poden trobar en la web de l’Agencia Catalana del Consum amb l’enllaç d’internet el formulari i les  condicions de reclamació (http://consum.gencat.cat).
 
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya - www.gencat.cat