Accessos directes:
gencat.cat | L'Estatut | El Parlament | Contactar
28-12-2016 11.04

La quarta edició d'Escena 25 es tanca amb un 11% més d'entrades venudes

Aquest projecte vol acostar les arts en viu als joves de 18 a 25 anys facilitant preus especials, d'entre 3 i 10 euros

  • Un total de 7.059 joves d’entre 18 i 25 anys han adquirit 12.201 entrades
  • L’oferta d’equipaments i de sessions ha augmentat respecte del 2015 i els ingressos de taquilla han augmentat el 13%
Escena 25
La quarta edició de la campanya Escena 25, promoguda pel Departament de Cultura amb la col·laboració dels equipaments catalans i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), s’ha tancat amb un 11% més d’entrades venudes que l’any passat. Concretament, 7.059 joves han comprat un total de 12.201 entrades, mentre que l’any passat en van comprar 11.022.
 
Enguany, 14.576 joves s’han registrat a la plataforma de la campanya, dels quals 7.059, és a dir el 48%, han estat actius i han comprat entrades. Aquest percentatge és superior al de l’any passat, quan el 37% dels usuaris inscrits va comprar entrades. Per tant, els resultats apunten que els joves que participen a la campanya són cada vegada més actius i gaudeixen més de +les arts en viu. El perfil tipus de participant en la campanya d’enguany és dona (s’hi han inscrit el doble que homes) de 23 o 24 anys.
 
Escena 25 té l’objectiu d’acostar les arts en viu als joves de 18 a 25 anys durant els mesos d’octubre i novembre. Facilita als joves uns preus especials, d’entre 3 i 10 euros, per assistir a espectacles d’arts escèniques o música en viu.
 
L’edició de 2016 ha comptat amb 80 promotors públics i privats, amb 103 sales de Catalunya, que han posat a disposició dels joves 1.715 sessions de 451 espectacles d’arts escèniques i concerts. Alguns dels espectacles i concerts més sol·licitats han estat Scaramouche, Avui no sopem, l’òpera Macbeth, el Rèquiem de Mozart i Tao Dance Theatre.
 
Segons l’enquesta de satisfació de la campanya, el 84,1% dels joves considera que la varietat de l’oferta d’Escena 25 és bona o molt bona. Quant als preus, el 80,9% qualifica els preus d’Escena 25 com a bons i un 17,8% com a acceptables.
 
La iniciativa permet als equipaments aprofundir en el seu coneixement del segment de públic jove. Els ingressos de taquilla han augmentat el 13%, de 73.933 euros l’any 2015 a 83.285 euros el 2016. A banda, actualment es manté oberta una ronda de consultes amb els promotors i els joves per millorar i preparar la propera edició.
 
La campanya
Escena 25 vol crear les millors condicions que possibilitin l’accés dels joves a les arts en viu; donar a conèixer la programació dels equipaments culturals i les polítiques de públics adreçades a aquest col·lectiu; conèixer les actuals preferències culturals dels joves per adaptar i orientar l’oferta, si s’escau, i crear i consolidar l’hàbit de gaudir de les arts escèniques i la música en viu.
 
A la vegada, vol ser una promoció dels equipaments d’arts escèniques i música entre el públic de 18 a 25 anys per rejovenir l’audiència, amb tendència d’envellir en els darrers anys, i una oportunitat per a fidelitzar i ampliar aquest segment de públic.
 
Escena 25 és una iniciativa impulsada pel Departament de Cultura en col·laboració amb els teatres i sales de concerts de Catalunya. Hi col·laboren també la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la Direcció General de Joventut, el Departament de Presidència, les universitats i biblioteques de Catalunya, Ferrocarrils de la Generalitat, TRAM i TMB. 
 
 
 
 
 
 
Fitxers adjunts
Document

Dossier sobre els resultats de la campanya Escena 25 2016 PDF 3,274MB

Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya - www.gencat.cat