Accessos directes:
gencat.cat | L'Estatut | El Parlament | Contactar
04-07-2017 18.35

Govern i ajuntaments de l'entorn de l'aeroport de Barcelona analitzen el creixement i les previsions de futur de la instal·lació

El conseller Rull es compromet davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l'operativa de l'aeroport

Imatge de la reunió sobre el futur de l'aeroport de Barcelona-el Prat. Imatge de la reunió sobre el futur de l'aeroport de Barcelona-el Prat.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha reunit aquest dimarts al vespre amb representants dels ajuntaments del Prat de Llobregat, Castelldefels, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sitges i Viladecans per analitzar el creixement i les perspectives de futur de l’aeroport de Barcelona-el Prat. El conseller i els representants municipals han acordat treballar per definir una proposta conjunta sobre la configuració i l’operativa més òptimes de la instal·lació, que pot arribar al límit de la seva capacitat els primers anys de la propera dècada si continua el ritme de creixement actual.  
El conseller Rull ha afirmat que la voluntat del Departament és augmentar la capacitat de l’aeroport del Prat, però sense canviar-ne la configuració. “L’actual  funcionament amb pistes segregades és la millor manera de minimitzar l’impacte acústic que pateixen els ciutadans, ara és  raonable, i en cap cas farem res que incrementi aquesta afectació”.
 
Per a Rull, “la capacitat dels aeroports catalans s’han de gestionar de manera complementària”, per això, s’ha compromès davant els representants municipals a treballar conjuntament en una proposta sobre la configuració i l’operativa de l’aeroport, que “tindrà en compte que els aeroports de Girona i Reus actuen com a quarta pista del Prat”. Pel conseller, “el sistema aeroportuari català presenta unes característiques de connectivitat ferroviària i en temps de viatges que permet concebre i gestionar el sistema de manera complementària aprofitant la infraestructura existent i preservant els aspectes ambiental, de qualitat de l’entorn i socials” que preocupen als municipis i al Govern català. El responsable de Territori ha deixat molt clar que “no es canviarà l’actual configuració de l’aeroport, amb pistes segregades”.
 
L’aeroport de Barcelona- el Prat té una capacitat acreditada de 55 milions de passatgers anuals; l’any passat, la instal·lació va rebre 44 milions de passatgers i enguany ja registra un creixement acumulat (gener-maig) del 8%. A aquest ritme, l’aeroport pot tancar el 2017 amb prop de 48 milions de passatgers, que és molt a prop del 90% de la seva capacitat.
 
Tenint en compte aquestes dades, el Govern i els ajuntaments han mostrat la necessitat d’analitzar les diverses opcions possibles i consensuar una proposta sobre com cal gestionar aquest creixement, en el marc del Pla estratègic de l’aviació a Catalunya, horitzó 2030, que està elaborant el Departament de Territori i Sostenibilitat i de la revisió del pla director d’aquesta infraestructura que ha impulsat Aena.
 
En la reunió, a més del conseller Rull, han participat els alcaldes del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor; l’alcaldessa de Castelldefels, Maria  Miranda; l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; el primer tinent d’alcalde de Sant Boi de Llobregat, José Ángel Carcelén; el primer tinent d’alcalde de Viladecans, Pere Gutiérrez; i segon tinent d’alcalde de Sitges, Jordi Mas.
Fotografies
Foto

Foto JPG 36KB

Fitxers adjunts
Document

Nota de premsa PDF 87KB

Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya - www.gencat.cat